על מנת שהקליניקה הפרטית תהיה מצליחה ורווחית, נדרשות מיומנויות ניהוליות, חשיבה אסטרטגית ופיתוח עסקי.
כמו בכל עסק מצליח, לרופאים רבים אין את הזמן הנדרש לטפל בהיבטים העסקיים של ניהול הקליניקה ולעיתים קרובות, גם אין את מלוא המיומנויות העסקיות הנדרשות לכך.
כאן, אני נכנסת לתמונה, עם ניסיון מקיף ומעמיק בניהול מערכות בריאות ורפואה,
ומספקת לרופא מטריית שירותים רחבה, הנותנת מענה למכלול הצרכים הקשורים בפתיחת המרפאה וניהולה השוטף:
ליווי וניהול תהליך ההקמה:
- הגדרת צרכים.
- השקעה ומקורות מימון.
- תכנית עסקית.
מרפאה:
- הגדרת צרכים (שטח, תכנון).
- בחירת מיקום המרפאה.
- סקר מחירים.
- ניהול מו"מ עם המשכירים עד חתימת חוזה.
- הכנת מכרזים ועבודה עם ספקים, ריהוט, ציוד ועוד.
מחשוב המרפאה:
- הגדרת צרכים.
- בחירת חומרה ותוכנה מתאימים.
- בחינת עלויות, בחינת ספקי השירות.
- הגדרת תהליכי עבודה ועל פיהם, הטמעת התוכנה לצרכי המרפאה בקרב הרופא והצוות האדמיניסטרטיבי.
כספים:
- פתיחת חשבון בנק וסגירת תנאי מימון ועמלות.
- הקמת מחירונים לכל הפרוצדורות והשירותים של המרפאה .
- הקמת מנגנון גבייה ובקרת תשלומים של המרפאה.
כוח אדם ואדמיניסטרציה:
- תכנון כוח אדם הנדרש.
- גיוס כוח אדם למרפאה.
- חוזי עבודה.
- הגדרת תהליכי עבודה ונהלים.
- הגדרת תפקידים.
- הדרכות לצוות - הקניית סטנדרטים גבוהים של שירות ונהלים של המרפאה למטופליה.
שיווק:
- מיתוג.
- הקמת אתר אינטרנט וקידומו.
- פרסום ו/או יחסי ציבור במדיות השונות.
- קידום תיירות מרפא - חשיפה של הרופאים לסוכנויות תיירות מרפא.
- הסכמים עם קופות החולים וחברות הביטוח.
- שימור היתרון היחסי לאורך השנים מול מתחרים.
- בחינת שותפויות ופיתוח עסקי עם גורמים משלימים למרפאה.